tisdag 2 oktober 2012

Vi får det vi behöver!

Imorse slog det mig än en gång att vi får det vi behöver - om vi är uppmärksamma och närvarande!
Jag hade en hektisk morgon som inte flöt på så bra som jag önskat. När jag efter frukost-påklädnings-lämna på dagis racet kommit till jobbet var jag rätt så svettig. Det som då möter mig är ett citat av Albert Einstien "Definitionen av galenskap är att upprepa samma beteende men förvänta sig ett annat resultat". Så imorgon gör jag på ett annat sätt!

I vilka situationer  upprepar du samma beteende men hoppas på ett annat resultat? Vad kan du göra annorlunda?

Med värme
Erika

2 kommentarer:

  1. guuuud vilket bra citat! hahah! där känner jag igen mig, betendet alltså! men det är bra att få sig en tankeställare ibland ! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det underbart, vi gör ju som vi brukar! :) Men ibland önskar man ju att saker skulle gå åt ett annat håll - och då kan det ju vara värt att prova något nytt! :) haha! Kram till dig

    SvaraRadera